Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κρητικό Αγιολόγιο

                                                                                 


Ιανουάριος
5 Ιανουαρίου: Γρηγόριος, ο εν Ακρίτα, όσιος  (820)

5 Ιαναουαρίου: Γεδεών ο Καρακαληνός, ο εν Τυρνάβω,  οσιομάρτυς (1818). (Σε ορισμένα αγιολόγια της Κρήτης η μνήμη του καταχωρίζεται στις 30 Δεκεμβρίου)

11 Ιανουαρίου: Νικηφόρος, ο εκ Κριτσάς Μεραμβέλου, νεομάρτυς (1832)

17 Ιανουαρίου: Αρσένιος ο Αγιοφαραγγίτης, ο εν Ράξω, όσιος  (μετά το 10ο αι.) (Τοπικά Αγιολόγια της νήσου Κρήτης φέρουν τη μνήμη του επίσης στις 27 Νοεμβρίου)

17 Ιανουαρίου: Γεράσιμος ο Παλλαδάς, Πατριάρχης Αλεξανδρείας (Σε κάποια Κρητικά Αγιολόγια η μνήμη του καταχωρίζεται στις 15 Ιανουρίου.

22 Ιανουαρίου: Ιωσήφ ο Σαμάκος ο Ηγιασμένος εξ Αζωκεράμου Σητείας, όσιος (1511)

29 Ιανουαρίου: Ιγνάτιος ο Σιναΐτης, όσιος  (17ος αι.)

Φεβρουάριος
3 Φεβρουαρίου: Σύναξις της Θεοτόκου Βρεφοτρόφου, εν Αγίω Νικολάω Κρήτης

4 Φεβρουαρίου: Νικόλαος Στουδίτης, εκ Κυδωνίας, όσιος και ομολογητής (868)

7 Φερβουαρίου: Γεώργιος Διβόλης, εξ Αλικιανού Κυδωνίας, νεομάρτυς (1866)

Μάρτιος
15 Μαρτίου Μανουήλ, εκ Σφακίων, νεομάρτυς (1792)

17 Μαρτίου Παύλος, οσιομάρτυς  (8ος αι.)

20 Μαρτίου Μύρων, εξ Ηρακλείου, νεομάρτυς (1793)

31 Μαρτίου Θεόφιλος, μάρτυς και οι συν αυτώ (4ος αι.)

Απρίλιος
3 Απριλίου: Ιωσήφ, όσιος και υμνογράφος (833)

7 Απριλίου: Γεράσιμος Βυζάντιος, όσιος (1770)

Τρίτη της Διακαινησίμου: Ανάμνησις του εν τω έτει 1826 γενομένου θαύματος εν Ηρακλείω, υπό του αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Μηνά   

Τετάρτη της Διακινησίμου: Ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Ιωσήφ του Γεροντογιάννη

Μάιος
7 Μαΐου: Μαρίας Μεθυμοπούλας, εκ Φουρνής Μεραμβέλλου, νεομάρτυρος (1826)

14 Μαΐου: Μάρκος ο Κρης, νεομάρτυς (1643)

14 Μαΐου: Λεόντιος Β΄, Πατριάρχης Ιεροσολύμων  (11ος αι.)

15 Μαΐου: Ανάμνησις της επανακομιδής της Τιμίας Κάρας του Αποστόλου Τίτου εκ Βενετίας εις Ηράκλειον (1966)

19 Μαΐου: Ιωάννης «Αρναουτογιάννης», εν Γορτύνη, νεομάρτυς

Ιούνιος
9 Ιουνίου: Πέντε Κανονικές Παρθένες  (11ος αι.)

23 Ιουνίου: Επίσκοποι Κρήτης (Γεράσιμος Κρήτης, Νεόφυτος Κνωσού, Ιωακείμ Χερρονήσου, Γεράσιμος Ρεθύμνης, Καλλίνικος Κυδωνίας, Ιερόθεος Λάμπης, Ζαχαρίας Σητείας, (η μνήμη του Σητείας Ζαχαρία τιμάται στις 26 Ιουνίου από την Ιερά Μητρόπολη Ιεραπύτνης και Σητείας) Ιωακείμ Πέτρας, Μελχισεδέκ  Κισάμου, Καλλίνικος Διοπόλεως), νεομάρτυρες και οι συν αυτοίς (1821-1822)

25 Ιουνίου: Μεθόδιος, ο εν Νυβρίτω Γορτύνης, όσιος  (16ος αι.)

28 Ιουνίου: Σέργιος Νικητιάτης, ο Μάγιστρος, όσιος  (9ος αι.)

Ιούλιος
Α΄ Κυριακή του Ιουλίου: Σύναξις πάντων των εν Κρήτη διαλαμψάντων Αγίων

2 Ιουλίου: Σύναξις Εικόνος Παναγίας Ορφανής Ι.Μ. Αγκαράθου

4 Ιουλίου: Ανδρέας, Αρχιεπίσκοπος Κρήτης, ο Ιεροσολυμίτης  (712)

5 Ιουλίου: Αθανάσιος Αθωνίτης, όσιος   (10ος αι.)

9 Ιουλίου: Κύριλλος, Επίσκοπος Γορτύνης (3ος αι.). Η μνήμη του Αγίου Κυρίλλου φέρεται στο Κρητικό Αγιολόγιο, καθώς και στην πλειοψηφία των Εορτολογίων στις 14 Ιουνίου.

9 Ιουλίου: Μεθόδιος Επίσκοπος Λάμπης, νεοϊερομάρτυς  (1793)

10 Ιουλίου: Παρθένιος και Ευμένιος, οι εν Κουδουμά, όσιοι (1905, 1920)

11 Ιουλίου: Μαρτύριος, Επίσκοπος Γορτύνης (;)

12 Ιουλίου: Γεράσιμος ο Βυζάντιος και Ακάκιος ο νέος ασκητής, Μονής Τζαγκαρόλων Χανίων , όσιοι  (17ος αι.)

14 Ιουλίου: Πέτρος ο νέος, (;) Επίσκοπος Κνωσού Κρήτης, ιερομάρτυς (4ος αι.)

14 Ιουλίου: Τέσσερις Νεομάρτυρες (Εμμανουήλ, Ανεζίνα, Γεώργιος, Μαρία), εκ Μελισσουργείο Κισάμου (1681)

25 Ιουλίου: Θεόδωρος, Επίσκοπος Γορτύνης

Αύγουστος
Σάββατο μετά την 6η Αυγούστου: Σύναξις Εικόνος Παναγίας Γαλακτοτροφούσης Ι.Μ. Αγκαράθου

7 Αυγούστου: Ιωσήφ ο Γεροντογιάννης, εν Καψά Σητείας, όσιος (1874)

8 Αυγούστου: Μύρων, Επίσκοπος Κρήτης (360)

11 Αυγούστου: Σύναξις Παναγίας Ελεούσης

12 Αυγούστου: Στρατιώτες Δώδεκα, μάρτυρες (4ος αι.)

16 Αυγούστου: Νεομάρτυρες εκ Μουλίων Γορτύνης

17 Αυγούστου: Ευτυχίου επισκόπου Γορτύνης, Ευτυχιανού & Κασσιανής, οσίων των εν τη Ι. Μ. Οδηγητρίας Μεσαράς (4ος αι.)

Α΄ Κυριακή μετά την Κοίμηση της Θεοτόκου: Μανουήλ και Ιωάννης, νεομάρτυρες

18 Αυγούστου: Ματθαίος, εκ Γερακαρίου Αμαρίου, νεομάρτυς (1697)

21 Αυγούστου: Αθανάσιος Πατελάρος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, εξ Αξού Μυλοποτάμου (1654)

23 Αυγούστου: Χαραλάμπης ο εν Καλυβιανή, όσιος  (1788)

25 Αυγούστου: Τίτος Απόστολος και Α΄ Επίσκοπος Κρήτης  (1ος αι.)

Α΄ Κυριακή μετά την 25η Αυγούστου: Σύναξις Αποστόλων Παύλου και Τίτου

Σεπτέμβριος
1 Σεπτεμβρίου: Νικόλαος ο Κουρταλιώτης, όσιος  (17ος αι.)

2 Σεπτεμβρίου: Κοσμάς ο Ερημίτης, όσιος   (658)

4 Σεπτεμβρίου: Άνθιμος, εκ Κεφαλληνίας, ο νέος ασκητής, όσιος  (1781)

11 Σεπτεμβρίου: Σύναξις Εικόνος Παναγίας της Αντιφωνήτριας, Μυριοκεφάλων Ρεθύμνης

15 Σεπτεμβρίου: Ιωάννης, ο εκ Σφακίων, νεομάρτυς  (1811)

18 Σεπτεμβρίου: Ευμένιος, Επίσκοπος Γορτύνης   (7ος αι.)

20 Σεπτεμβρίου: Ιωάννης ο Ξένος, εκ Σίβα Μεσαράς, όσιος   (1027)

20 Σεπτεμβρίου: Ιλαρίων, ο νέος, εξ Ηρακλείου, οσιομάρτυς  (1804)

24 Σεπτεμβρίου: Σύναξις της Υπεραγίας Θεοτόκου της Παληανής

25 Σεπτεμβρίου: Σύναξις της ευρέσεως της εικόνος της Υπεραγίας Θεοτόκου της Ευαγγελιστρίας,  Μοχού

Οκτώβριος
1 Οκτωβρίου: Παύλος, Επίσκοπος Γορτύνης

7 Οκτωβρίου: Ιωάννης Ερημίτης και οι συν αυτώ 98  θεοφόροι Πατέρες, εν Κυδωνία  (1632)

8 Οκτωβρίου: Φίλιππος, Επίσκοπος Γορτύνης (2ος αι.)

10 Οκτωβρίου: Πινυτός, Επίσκοπος Κνωσού  (2ος αι.)

11 Οκτωβρίου: Ηλίας, Επίσκοπος Γορτύνης & Ιωάννης, Επίσκοπος Αρκαδίας

13 Οκτωβρίου: Μελέτιος Πηγάς, Πατριάρχης Αλεξανδρείας (1601)

17 Οκτωβρίου: Ανδρέας, ο εν Κρίσει, οσιομάρτυς (8ος αι.)

18 Οκτωβρίου: Ισίδωρος ιερομάρτυς και οι συν αυτώ, εν Γορτύνη

20 Οκτωβρίου: Γεράσιμος ο εν Κεφαλληνία, όσιος  (1579)

20 Οκτωβρίου: Ανδρόνικος ο Κρης, οσιομάρτυς  (8ος αι.)

23 Οκτωβρίου: Σύναξις Αγίων Κρητών Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων

28 Οκτωβρίου: Τέσσερις Νεομάρτυρες (Αγγελής, Γεώργιος, Μανουήλ και Νικόλαος), οι εν Ρεθύμνη μαρτυρήσαντες  (1824)

Νοέμβριος
11 Νοεμβρίου: Μηνάς, μεγαλομάρτυς και θαυματουργός

22 Νοεμβρίου: Άνθιμος Αθηνών, Πρόεδρος Κρήτης & ομολογητής (15ος αι.)

26 Νοεμβρίου: Νίκων ο «Μετανοείτε», ο εν Σπάρτη, όσιος  (10ος αι.)

27 Νοεμβρίου: Γρηγόριος Κλαζομένιος και Γεράσιμος Ευβοεύς, οι Σιναΐτες, όσιοι  (10ος αι.)

Δεκέμβριος
11 Δεκεμβρίου: Νικηφόρος ο Φωκάς, αυτοκράτωρ  ((996)

23 Δεκεμβρίου: Δέκα μάρτυρες (Γελάσιος, Ευνικιανός, Εύπορος, Θεόδουλος & Σατορνίνος εκ Γορτύνης, Ζωτικός εκ Κνωσού, Πόμπιος εκ Λεβήνος, Αγαθόπους εκ Πανόρμου, Ευάρεστος εξ Ηρακλείου και Βασιλείδης εκ Κυδωνίας), (250)




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: Ο δρόμος της ευτυχίας

  Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: Ο δρόμος της ευτυχίας. Είναι ένα βαθύ σκοτάδι το οποίο εμποδίζει τα μάτια της ψυχής να δουν το φως που υπάρχει μέσα της και που οδηγεί στο Θεό στην ταπείνωση, στην επιθυμία του αγαθού. Η υπερηφάνεια του νου είναι η σατανική υπερηφάνεια η οποία αρνείται το Θεό και βλασφημεί το Άγιο Πνεύμα γι’ αυτό και πολύ δύσκολα θεραπεύεται. Είναι ένα βαθύ σκοτάδι το οποίο εμποδίζει τα μάτια της ψυχής να δουν το φως που υπάρχει μέσα της και που οδηγεί στο Θεό στην ταπείνωση, στην επιθυμία του αγαθού. Αντίθετα, η υπερηφάνεια της καρδιάς δεν είναι γέννημα της σατανικής υπερηφάνειας αλλά δημιουργείται από διάφορες καταστάσεις και γεγονότα: Πλούτο, δόξα, τιμές, πνευματικά ή σωματικά χαρίσματα (ευφυΐα, ομορφιά, δύναμη, δεξιοτεχνία κλπ). Όλα αυτά σηκώνουν ψηλά τα μυαλά των ανόητων ανθρώπων που γίνονται έτσι ματαιόφρονες, χωρίς όμως να είναι και άθεοι… Αυτοί πολλές φορές ελεούνται από το Θεό παιδαγωγούνται και σωφρονίζονται. Η καρδιά τους συντρίβεται, παύει να επιζητεί δόξε...

Το κομποσχοίνι και οι συμβολισμοί του

  Το κομποσχοίνι που έχουν όλοι οι Ορθόδοξοι μοναχοί και το χρησιμοποιούν και πολλοί ορθόδοξοι λαϊκοί, είναι συνήθως μάλλινο και πλεγμένο σε διάφορα μεγέθη. Από πολύ μικρό, που φοριέται στο δάχτυλο, έως πολύ μεγάλο: 33άρι (με 33 κόμπους), 50άρι (με 50 κόμπους), 100άρι, 500άρι κ.λπ. Σύμφωνα με την παράδοση, ο όσιος Παχώμιος το 320 μ.Χ., ίδρυσε με την βοήθεια του Αγίου Αντωνίου το πρώτο μοναστήρι στην Θηβαΐδα της Αιγύπτου. Άρχισε να αναζητεί τρόπο που θα βοηθούσε τους μοναχούς στην αυτοσυγκέντρωση της προσευχής και στην αρίθμηση των ευχών. Κατά την παράδοση πάντα, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε στον ύπνο του τον όσιο Παχώμιο και του έδειξε πώς θα φτιάξει το εργαλείο που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της προσευχής. Το εργαλείο αυτό ήταν το κομποσκοίνι. Στην προσευχή με κομποσκοίνι, που βοηθά πολύ στη συγκέντρωση του νου, ακολουθείται συγκεκριμένη τεχνική μέθοδος. Σε κάθε κόμπο που περνά ανάμεσα στα δάχτυλά του ο προσευχόμενος, λέει αλληλοδιαδόχως τις ευχές: Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν ...

Ὁ Ἅγιος Χρῆστος ὁ Μάρτυρας ἀπὸ τὴν Πρέβεζα 5 Αυγούστου

  Ὁ ἥρωας αὐτὸς τῆς Ὀρθοδοξίας ἦταν ἀπὸ τὴν Πρέβεζα. Ἂν καὶ ναυτικὸς στὸ ἐπάγγελμα, καθόλου δὲν ἀποξενώθηκε ἀπὸ τὴν χριστιανοπρεπὴ διαγωγή του. Ὅταν κάποτε τὸ πλοῖο στὸ ὁποῖο δούλευε ἔφτασε ἀπὸ τὴν Κρήτη στὸ λιμάνι τῆς Κῶ, ὁ Χρῆστος ἀμέσως ἔτρεξε στὴν Ἐκκλησία, προσευχήθηκε, βρῆκε πνευματικὸ καὶ ἐξομολογήθηκε. Μετὰ ἀπὸ μέρες, ὅταν πήγαινε γιὰ τὸ πλοῖο του, συναντήθηκε μὲ γενίτσαρους, ποὺ ἄρχισαν νὰ τοῦ βρίζουν τὴν πίστη καὶ τὸ ἅγιο βάπτισμα. Ὁ Χρῆστος δὲν φοβήθηκε καὶ ἀπάντησε στοὺς Τούρκους, ὅτι ὁ Μωάμεθ εἶναι ὁ κολασμένος ἀντίχριστος. Γεμάτοι θυμὸ οἱ γενίτσαροι, ὅρμησαν ἐπάνω του καὶ μὲ ἄγρια χτυπήματα τοῦ εἶπαν ν’ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη του γιὰ νὰ σωθεῖ. Ὁ Χρῆστος ἀπάντησε ἀπαγγέλλοντας τὸ σύμβολο τῆς πίστης. Τότε αὐτοί, τὸν ἔβγαλαν ἔξω ἀπὸ τὴν πόλη καὶ τὸν ἔκαψαν ζωντανό. Οἱ ἄπιστοι ἄφησαν τὸ σῶμά του ἄταφο γιὰ ἕναν μῆνα. Ἀλλὰ τὸ λείψανο τοῦ Ἁγίου ἔμεινε ἀναλλοίωτο καὶ στὶς πρῶτες νύχτες τὸ σκέπαζε κάποιο γλυκὸ φῶς, ποὺ προερχόταν ἀπὸ τὸν οὐρανό. Μάλιστα, κατὰ τὸ διάστημα αὐτὸ ἔκανε...

Μὲ Δέουσα Λαμπρότητα ἡ Μεγάλη Δεσποτικὴ ἑορτὴ τῶν Θεοφανείων εἰς τὴν ἐνορίαν Ἁγίου Γεωργίου Τουρτούλων Σητείας

 « Ἐπεφάνης σήμερον τῇ οἰκουμένῃ, καί τὸ φῶς σου Κύριε, ἐσημειώθη ἐφ᾽ ἡμᾶς, ἐν ἐπιγνώσει ὑμνούντάς σε· Ἦλθες, ἐφάνης, τό Φῶς τὸ ἀπρόσιτον».  Μὲ Δέουσα Λαμπρότητα καὶ Πλῆθος Πιστῶν ἑορτάστηκε ἡ Μεγάλη Δεσποτικὴ ἑορτὴ τῶν Θεοφανείων τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου ἐνορίας Ἁγίου Γεωργίου Τουρτούλων Σητείας. Τὴν Δευτέρα 6 Ἰανουαρίου 2025 τελέστηκε ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου, ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Βασιλείου Ἀρχιεπισκόπου καὶ Καισαρείας της Καππαδοκίας Οὐρανοφάντορος τοῦ Μεγάλου καὶ ἐν Συνεχείᾳ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ.  Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Μὲ Λαμπρὸτητα ἑορτὰστηκε ὴ ὶερά μνὴμη τὴς Ἁγὶας ἑνδὸξου Μεγαλομὰρτυρος Κυριακῆς στὴν ἑνορὶα Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοὺλων Σητεὶας

  Στὶς 7 Ἱουλὶου ὴ Ἑκκλησὶα μας ἑορτὰζει την Ἱερὰ Μνὴμη τὴς Ἁγὶας ἑνδὸξου Μεγαλομὰρτυρος Ἁθληφὸρου Κυριακῆς τῆς Θαυματουργοῦ. Πανηγυρὶζει ὸ Ἱερὸς Ναὸς Ἁγὶας Κυριακῆς στὴ Θὲση Φυγὲτου Μὺλου στὴν ἑνορὶα Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοὺλων Σητεὶας. Τὴν Κυριὼνυμο ἡμὲρα τὴς ἱερὰς Πανηγὺρεως τελὲστηκε ὴ Ἁκολουθὶα τοῦ Ὁρθρου , Ἁρτοκλασὶα καὶ ἑν Συνεχεὶα ὴ Πανηγυρικὴ Θεὶα Λειτουργὶα. Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Ἐθνοϊερομάρτυρας 12 Σεπτεμβρίου

  Ὁ Εὐθύμιος Ἀγριτέλης, ὑπῆρξε ἐπίσκοπος Ζήλων ἀπὸ τὸ 1912 ἕως τὸ 1921. Μοναχός της Ἱερᾶς Μονῆς Λειμώνας, σπούδασε στὴ Θεολογικὴ σχολὴ τῆς Χάλκης καὶ κατόπιν ἔκανε διδάσκαλος καὶ Ἱεροκήρυκας στὴν Λέσβο καὶ πρωτοσύγκελος στὴν μητρόπολη Μηθύμνης. Στὶς 12 Ἰουνίου 1912 χειροτονήθηκε ἐπίσκοπος Ζήλων. Ὡς ἐπίσκοπος ἀνέπτυξε μεγάλη θρησκευτικὴ καὶ ἐθνικὴ δράση. Ὅταν ἡ δράση του ἔγινε γνωστὴ στοὺς Κεμαλιστὲς Τούρκους, συνελήφθη καὶ φυλακίστηκε μαζὶ μὲ ἄλλους πρόκριτους τῆς ἐπαρχίας Ἀμασείας στὶς 21 Ἰανουαρίου 1921. Μὲ αἴτησή του, ζήτησε ἀπὸ τὴν κεμαλικὴ κυβέρνηση τῆς Ἄγκυρας νὰ θεωρηθεῖ μόνο αὐτὸς ἔνοχος καὶ νὰ ἀπαλλαγοῦν οἱ ὑπόλοιποι συλληφθέντες. Μάλιστα δὲ μπροστὰ στὸ δικαστήριο ἀπολογήθηκε μὲ θαυμάσια ἀγόρευση. Στὴ φυλακὴ ὑπέστη πολλὰ βασανιστήρια, ἀπὸ τὰ ὁποία καὶ πέθανε στὶς 29 Μαΐου 1921. Μετὰ δὲ τὸν θάνατό του ἦλθε καὶ ἡ καταδικαστικὴ ἀπόφαση τοῦ τούρκικου δικαστηρίου! Πηγή  https://www.synaxarion.gr/gr/index.aspx

Τι σημαίνει «Στώμεν Καλώς»;

  Τι σημαίνει «Στώμεν Καλώς»; Ακούμε στη Θεία Λειτουργία κάθε φορά την εκφώνηση του λειτουργού «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου» και στη συνέχεια «άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ» ψάλλει ο χορός. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας εννέα είναι τα ουράνια τάγματα: Σεραφείμ – Χερουβίμ – Θρόνοι – Κυριότητες – Δυνάμεις – Εξουσίες – Αρχαί – Αρχάγγελοι – Άγγελοι. Και κατά τον άγιο Γρηγόριο προ του ουρανού και της γης κτίστηκαν από το Θεό οι άγγελοι. Οι άγγελοι είναι διάκονοι του Θεού και υπηρέτες σε έργα και στη δοξολογία. Τους αποστέλλει ο Θεός σε έργα ή να παραλάβουν ψυχές ή να υπηρετήσουν αγίους του ή να υποδείξουν εν ονόματι του Θεού το θέλημα του Θεού ή να φρουρήσουν κάθε άνθρωπο. Επίσης δοξολογούν ακατάπαυστα το Θεό και την άπειρη δύναμή του. Αλλά τι γιορτάζει η εκκλησία στη σύναξη των αγγέλων; Ο Θεός δημιούργησε τους αγγέλους και τους έχει στην εξουσία του. Ο ένας απ’ αυτούς ο εωσφόρος, ο πρωί ανατέλλων κατά τον Ησαΐα (14,12) και ο πρώτος των αγγέλων υπερηφανεύτηκε και εί...

Μὲ Δὲουσα Λαμπρὸτητα Πανηγὺρησε ὸ Ἱερὸς Ναὸς Παναγὶας Πρωτοσεπτεμβριανῆς στὴ Σωτὴρα ἑνορὶας Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοῦλων Σητεὶας

  Μὲ Δὲουσα καὶ Πανευφρὸσυνη Λαμπρὸτητα Πανηγὺρησε ὸ Ἱερὸς Ναὸς Παναγὶας Πρωτοσεπτεμβριανὴς στὴ Σωτὴρα ἑνορὶας Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοὺλων Σητεὶας. 1ὴ τοῦ Μηνὸς Σεπτεμβρὶου 2024 επὶ τὴ ἑλεὺση τοῦ Νέου ἑνιαυτοῦ τὴς Χριστὸτητος τοῦ Κυρὶου και ἑπὶ τὴν ἱερὰ Σὺναξη τῆς Ὑπεραγὶας Θεοτὸκου τῆς Παμμακὰριστου τελὲστηκε ὴ Ἁκολουθὶα τοῦ Ὁρθρου, Ἁρτοκλασὶα καὶ ἑν Συνεχεὶα ὴ Πανηγυρικὴ Θεὶα Λειτουργὶα καὶ ὴ Ἁκολουθὶα τοῦ Ἁγιασμοῦ ἑπὶ τὴ Εισὸδω εὶς τὸ νὲο Ἑκκλησιαστικὸ Ἑτος εὶς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Παναγὶας Πρωτοσεπτεμβριανὴς στὴ Σωτὴρας ἑνορὶας Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοὺλων Σητεὶας.  Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Οὶ Ἑπιτὰφιοι τῶν Ιερῶν Ναῶν τῆς Πὸλεως Σητεὶας

  Ἱερὸς Καθεδρικὸς Ναὸς Ἁγὶας Ἁικατερὶνης Πολιοῦχου Σητεὶας. Ἱερὸς Ναὸς Ἁγὶου Γεωργὶου Σητεὶας. Ἱερὸς Ναὸς Ευαγγελισμοῦ τῆς Θεοτὸκου Σητεὶας. Ἱερὸς Προσκηνυματικὸς Ναὸς Ἁγὶων Κωνσταντὶνου καὶ Ἑλὲνης Σητεὶας. Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Ο Άγιος Κυπριανός ο νέος οσιομάρτυρας 5 Ιουλίου

  Η καταπληκτική του τόλμη, έκανε πολλούς να τον νομίζουν για τρελό, αλλά αυτός, μ’ αυτόν τον τρόπο κατάφερε να πάρει το στεφάνι της αιώνιας δόξας. Ο Ιερομάρτυρας Κυπριανός γεννήθηκε από χριστιανούς γονείς, στο χωριό Κλειστό (ή Κλειτσός ή Κλητζός) των Άγραφων του τέως δήμου Κτημενίων. Ανατράφηκε με χριστιανοπρέπεια, έγινε μοναχός και αξιώθηκε του χαρίσματος της ιεροσύνης. Πήγε στο Άγιον Όρος και έμεινε στο κελλί του Αγίου Γεωργίου κοντά στο μοναστήρι Κουτλουμουσίου. Εκεί διέπρεψε στις αρετές και έγινε υπόδειγμα μεταξύ των πατέρων. Η καρδιά όμως του Κυπριανού, φλεγόταν από τον πόθο του μαρτυρίου, έτσι πήγε στη Θεσσαλονίκη και κήρυξε με καταπληκτική τόλμη μπροστά στον κριτή τον Χριστό. Προέτρεψε μάλιστα και τους εντός του κριτηρίου, και αυτόν τον ίδιο τον κριτή, να αρνηθούν το Μωάμεθ και ν’ ακολουθήσουν τον Χριστό. Τον πέρασαν για τρελό και τον έβγαλαν με τις κλωτσιές έξω από το κριτήριο. Αλλά ο διακαής πόθος του μαρτυρίου, έκανε τον Κυπριανό να πάει στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, αυθό...