Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ὁ Ἐπιτάφιος Θρῆνος εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν

 

ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑ Ἀπολυτίκια. Ἦχος β’.


Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ,

ἀπὸ τοῦ ξύλου καθελών,

τὸ ἄχραντόν σου Σῶμα,

σινδόνι καθαρᾷ εἱλήσας καὶ ἀρώμασιν,

ἐν μνήματι καινῷ κηδεύσας ἀπέθετο.


Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι.


Ὅτε κατῆλθες πρὸς τὸν θάνατον,

ἡ ζωὴ ἡ ἀθάνατος,

τότε τὸν ᾅδην ἐνέκρωσας,

τῇ ἀστραπῇ τῆς Θεότητος·

ὅτε δὲ καὶ τοὺς τεθνεῶτας

ἐκ τῶν καταχθονίων ἀνέστησας,

πᾶσαι αἱ Δυνάμεις τῶν ἐπουρανίων ἐκραύγαζον·

Ζωοδότα Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν,

δόξα σοι.


Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.


Ταῖς μυροφόροις γυναιξί,

παρὰ τὸ μνῆμα ἐπιστάς,

ὁ Ἄγγελος ἐβόα·

Τὰ μύρα τοῖς θνητοῖς ὑπάρχει ἁρμόδια,

Χριστὸς δὲ διαφθορᾶς ἐδείχθη ἀλλότριος.


ΣΤΑΣΙΣ ΠΡΩΤΗ Ἦχος πλ. α’.


Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ,

κατετέθης Χριστέ,

καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο

συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σήν.


Ἡ ζωὴ πῶς θνῄσκεις;

πῶς καὶ τάφῳ οἰκεῖς;

τοῦ θανάτου τὸ βασίλειον λύεις δέ,

καὶ τοῦ ᾅδου τοὺς νεκροὺς ἐξανιστᾶς.


Μεγαλύνομέν σε,

Ἰησοῦ Βασιλεῦ,

καὶ τιμῶμεν τὴν Ταφὴν καὶ τὰ Πάθη σου,

δι’ ὧν ἔσωσας ἡμᾶς ἐκ τῆς φθορᾶς.


Μέτρα γῆς ὁ στήσας,

ἐν σμικρῷ κατοικεῖς,

Ἰησοῦ παμβασιλεῦ τάφῳ σήμερον,

ἐκ μνημάτων τοὺς θανόντας ἀνιστῶν.


Ἰησοῦ Χριστέ μου,

Βασιλεῦ τοῦ παντός,

τί ζητῶν τοῖς ἐν τῷ ᾅδῃ ἐλήλυθας;

ἢ τὸ γένος ἀπολῦσαι τῶν βροτῶν.


Ὁ Δεσπότης πάντων,

καθορᾶται νεκρός,

καὶ ἐν μνήματι καινῷ κατατίθεται,

ὁ κενώσας τὰ μνημεῖα τῶν νεκρῶν.


Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ

κατετέθης Χριστέ,

καὶ θανάτῳ σου τὸν θάνατον ὤλεσας,

καὶ ἐπήγασας τῷ κόσμῳ, τὴν ζωήν.


Μετὰ τῶν κακούργων,

ὡς κακοῦργος Χριστέ,

ἐλογίσθης δικαιῶν ἡμᾶς ἅπαντας,

κακουργίας τοῦ ἀρχαίου πτερνιστοῦ.


Ὁ ὡραῖος κάλλει,

παρὰ πάντας βροτούς,

ὡς ἀνείδεος νεκρὸς καταφαίνεται,

ὁ τὴν φύσιν ὠραΐσας τοῦ παντός.


ᾅδης πῶς ὑποίσει,

Σῶτερ παρουσίαν τὴν σήν,

καὶ μὴ θᾶττον συνθλασθείη σκοτούμενος,

ἀστραπῆς φωτός σου αἴγλη ἐκτυφλωθείς;


Ἰησοῦ γλυκύ μοι,

καὶ σωτήριον φῶς,

τάφῳ πῶς ἐν σκοτεινῷ κατακέκρυψαι;

ὢ ἀφάτου, καὶ ἀρρήτου ἀνοχῆς!


Ἀπορεῖ καὶ φύσις,

νοερὰ καὶ πληθύς,

ἡ ἀσώματος Χριστὲ τὸ μυστήριον,

τῆς ἀφράστου καὶ ἀρρήτου σου ταφῇς.


Ἡ Ζωὴ θανάτῳ,

θαῦμα! Πῶς ὁμιλεῖ;

Πῶς θανάτῳ καταργεῖται ὁ θάνατος;

ἐκ θανόντος πῶς πηγάζει δὲ ζωή;


Ὢ θαυμάτων ξένων!

ὢ πραγμάτων καινῶν!

Ὁ πνοῆς μοι χορηγὸς ἄπνους φέρεται,

κηδευόμενος χερσὶ τοῦ Ἰωσήφ.


Καὶ ἐν ταφῶ ἔδυς,

καὶ τῶν κόλπων, Χριστέ,

τῶν πατρῴων οὐδαμῶς ἀπεφοίτησας·

τοῦτο ξένον καὶ παράδοξον ὁμοῦ.


Ἀληθὴς καὶ πόλου,

καὶ τῆς γῆς Βασιλεύς,

εἰ καὶ τάφῳ σμικροτάτῳ συγκέκλεισαι,

ἐπεγνώσθης πάσῃ κτίσει Ἰησοῦ.


Σοῦ τεθέντος τάφῳ,

πλαστουργέτα Χριστέ,

τὰ τοῦ ᾅδου ἐσαλεύθη θεμέλια,

καὶ μνημεῖα ἠνεῴχθη τῶν βροτῶν.


Ὁ τὴν γῆν κατέχων,

τῇ δρακὶ νεκρωθείς,

σαρκικῶς ὑπὸ τῆς γῆς νῦν συνέχεται,

τοὺς νεκροὺς λυτρῶν τῆς ᾅδου συνοχῆς.


Ἐκ φθορᾶς ἀνέβη,

ἡ ζωή μου Σωτήρ,

σοῦ θᾳνόντος καὶ νεκροῖς προσφοιτήσαντος,

καὶ συνθλάσαντος τοῦ ᾅδου τοὺς μοχλούς.


Ὡς φωτὸς λυχνία,

νῦν ἡ σὰρξ τοῦ Θεοῦ,

ὑπὸ γῆν ὡς ὑπὸ μόδιον κρύπτεται,

καὶ διώκει τὸν ἐν ᾅδῃ σκοτασμόν.


Νοερῶν συντρέχει,

στρατιῶν ἡ πληθύς,

Ἰωσὴφ καὶ Νικοδήμῳ συστεῖλαί σε,

τὸν ἀχώρητον ἐν μνήματι σμικρῶ.


Νεκρωθεὶς βουλήσει,

καὶ τεθεὶς ὑπὸ γῆν,

ζωοβρύτα Ἰησοῦ μου ἐζώωσας,

νεκρωθέντα παραβάσει με πικρᾷ.


Ἠλλοιοῦτο πᾶσα,

κτίσις πάθει τῷ σῷ·

πάντα γάρ σοι, Λόγε συνέπασχον,

συνοχέα σε γινώσκοντα παντός.


Τῆς ζωῆς τὴν πέτραν

ἐν κοιλίᾳ λαβών,

ᾅδης ὁ παμφάγος ἐξήμεσεν,

ἐξ αἰῶνος οὕς κατέπιε νεκρούς.


Ἐν καινῷ μνημείῳ,

κατετέθης Χριστέ,

καὶ τὴν φύσιν τῶν βροτῶν ἀνεκαίνισας,

ἀναστὰς θεοπρεπῶς ἐκ τῶν νεκρῶν.


Ἐπὶ γῆς κατῆλθες,

ἵνα σώσῃς Ἀδάμ·

καὶ ἐν γῇ μὴ εὑρηκὼς τοῦτον Δέσποτα,

μέχρις ᾅδου κατελήλυθας ζητῶν.


Συγκλονεῖται φόβῳ,

πᾶσα Λόγε ἡ γῆ,

καὶ φωσφόρος τὰς ἀκτῖνας ἀπέκρυψε,

τοῦ μεγίστου γῇ κρυβέντος σου φωτός.


Ὡς βροτὸς μὲν θνῄσκεις,

ἐκουσίως Σωτήρ,

ὡς Θεὸς δὲ τοὺς θνητοὺς ἐξανέστησας,

ἐκ μνημάτων καὶ βυθοῦ ἁμαρτιῶν.


Δακρυῤῥόους θρήνους,

ἐπί σε ἡ Ἁγνή,

μητρικῶς ὦ Ἰησοῦ ἐπιῤῥαίνουσα, ἀνεβόα·

πῶς κηδεύσω σε Υἱέ;


Ὥσπερ σίτου κόκκος,

ὑποδὺς κόλπους γῆς,

τὸν πολύχουν ἀποδέδωκας ἄσταχυν,

ἀναστήσας τοὺς βροτοὺς τοὺς ἐξ, Ἀδάμ.


Ὑπὸ γῆν ἐκρύβης,

ὥσπερ ἥλιος νῦν,

καὶ νυκτὶ τῇ τοῦ θανάτου κεκάλυψαι·

ἀλλ’ ἀνάτειλον φαιδρότερον Σωτήρ.


Ὡς ἡλίου δίσκον,

ἡ σελήνη Σωτήρ, ἀποκρύπτει,

καί σε τάφος νῦν ἔκρυψεν,

ἐκλιπόντα τοῦ θανάτου σαρκικῶς.


Ἡ ζωὴ θανάτου,

γευσαμένη Χριστός,

ἐκ θανάτου τοὺς βροτοὺς ἠλευθέρωσε,

καὶ τοῖς πᾶσι νῦν δωρεῖται τὴν ζωήν.


Νεκρωθέντα πάλαι,

τὸν Ἀδὰμ φθονερῶς,

ἐπανάγεις πρὸς ζωὴν τῇ νεκρώσει σου,

νέος Σῶτερ ἐν σαρκὶ φανεὶς Ἀδὰμ.


Νοεραί σε τάξεις,

ἠπλωμένον νεκρόν,

καθορῶσαι δι’ ἡμᾶς ἐξεπλήττοντο,

καλυπτόμεναι ταῖς πτέρυξι Σωτήρ.


Καθελών σε Λόγε,

ἀπὸ ξύλου νεκρόν,

ἐν μνημείῳ Ἰωσὴφ νῦν κατέθετο·

ἀλλ’ ἀνάστα σῴζων πάντας ὡς Θεός.


Τῶν Ἀγγέλων Σῶτερ,

χαρμονὴ πεφυκώς,

νῦν καὶ λύπης τούτοις γέγονας αἴτιος,

καθορώμενος σαρκὶ ἄπνους νεκρός.


Ὑψωθεὶς ἐν ξύλῳ,

καὶ τοὺς ζῶντας βροτούς, συνυψοῖς·

ὑπὸ τὴν γῆν δὲ γενόμενος,

τοὺς κειμένους δ’ ὑπ’ αὐτὴν ἐξανιστᾶς.


Ὥσπερ λέων Σῶτερ,

ἀφυπνώσας σαρκί,

ὡς τις σκύμνος ὁ νεκρὸς ἐξανίστασαι,

ἀποθέμενος τὸ γῆρας τῆς σαρκός.


Τὴν πλευρὰν ἐνύγης,

ὁ πλευρὰν εἰληφὼς,

τοῦ Ἀδὰμ ἐξ ἧς τὴν Εὔαν διέπλασας,

καὶ ἐξέβλυσας κρουνοὺς καθαρτικούς.


Ἐν κρυπτῷ μὲν πάλαι,

θύεται ὁ ἀμνός·

σὺ δ’ ὑπαίθριος τυθείς, ἀνεξίκακε,

πᾶσαν κτίσιν ἀπεκάθηρας Σωτήρ.


Τὶς ἐξείποι τρόπον,

φρικτὸν ὄντως καινόν;

ὁ δεσπόζων γὰρ τῆς Κτίσεως σήμερον,

πάθος δέχεται, καὶ θνῄσκει δι’ ἡμᾶς.


Ὁ ζωῆς ταμίας,

πῶς ὁρᾶται νεκρός;

ἐκπληττόμενοι οἱ Ἄγγελοι ἔκραζον·

πως δ’ ἐν μνήματι συγκλείεται Θεός;


Λογχονύκτου Σῶτερ,

ἐκ πλευρᾶς σου ζωήν,

τῇ ζωῇ τῇ ἐκ ζωῆς ἐξωσάσῃ με,

ἐπιστάζεις καὶ ζωοῖς με σὺν αὐτῇ.


Ἁπλωθεὶς ἐν ξύλῳ,

συνηγάγω βροτούς·

τὴν πλευράν σου δὲ νυγεὶς τὴν ζωήῤῥητον,

πᾶσιν ἄφεσιν πηγάζεις Ἰησοῦ.


Ὁ εὐσχήμων Σῶτερ,

σχηματίζει φρικτῶς,

καὶ κηδεύει ὡς νεκρὸν εὐσχημόνως σε,

καὶ θαμβεῖται σου τὸ σχῆμα τὸ φρικτόν.


Ὑπὸ γῆν βουλήσει,

κατελθὼν ὡς θνητός,

ἐπανάγεις ἀπὸ γῆς πρὸς οὐράνια,

τοὺς ἐκεῖθεν πεπτωκότας Ἰησοῦ.


Κἄν νεκρὸς ὡράθης,

ἀλλὰ ζῶν ὡς Θεός,

ἐπανάγεις ἀπὸ γῆς πρὸς οὐράνια,

τοὺς ἐκεῖθεν πεπτωκότας Ἰησοῦ.


Κἄν νεκρὸς ὡράθης,

ἀλλὰ ζῶν ὡς Θεός,

νεκρωθέντας τοὺς βροτοὺς ἀνεζώωσας,

τὸν ἐμὸν ἀπονεκρώσας νεκρωτήν.


Ὢ χαρᾶς ἐκείνης!

ὢ πολλῆς ἡδονῆς!

ἧσπερ τοὺς ἐν ᾅδῃ πεπλήρωκας,

ἐν πυθμέσι φῶς ἀστράψας ζοφεροῖς.


Προσκυνῶ τὸ Πάθος,

ἀνυμνῶ τὴν Ταφήν,

μεγαλύνω σου τὸ κράτος Φιλάνθρωπε,

δι’ ὧν λέλυμαι παθῶν φθοροποιῶν.


Κατά σου ῥομφαῖα,

ἐστιλβοῦτο Χριστέ,

καὶ ῥομφαῖα ἰσχυροῦ μὲν ἀμβλύνεται,

καὶ ῥομφαῖα δὲ τροποῦται τῆς Ἐδέμ.


Ἡ Ἀμνὰς τὸν Ἄρνα,

βλέπουσα ἐν σφαγῇ,

ταῖς αἰκίσι βαλλομένη ἠλάλαζε,

συγκινοῦσα καὶ τὸ ποίμνιον βοᾶν.


Κἄν ἐνθάπτη τάφῳ,

κἄν εἰς Ἅδου μολῇς,

ἀλλὰ Σῶτερ καὶ τοὺς τάφους ἐκένωσας,

καὶ τὸν ᾅδην ἀπεγύμνωσας, Χριστέ.


Ἐκουσίως Σῶτερ,

κατελθὼν ὑπὸ γῆν,

νεκρωθέντας τοὺς βροτοὺς ἀνεζώωσας,

καὶ ἀνήγαγες ἐν δόξῃ πατρικῇ.


Τῆς Τριάδος ὁ εἷς,

ἐν σαρκὶ δι’ ἡμᾶς,

ἐπονείδιστον ὑπέμεινε θάνατον·

φρίττει ἥλιος, καὶ τρέμει δὲ ἡ γῆ.


Ὡς πικρᾶς ἐκ κρήνης,

τῆς Ἰούδα φυλῆς,

οἱ ἀπόγονοι ἐν λάκκῳ κατέθεντο,

τὸν τροφέα μανναδότην Ἰησοῦν.


Ὁ Κριτὴς ὡς κριτὸς,

πρὸ Πιλάτου κριτοῦ,

καὶ παρίστατο καὶ θάνατον ἄδικον,

κατεκρίθη διὰ ξύλου σταυρικοῦ.


Ἀλαζὼν Ἰσραήλ,

μιαιφόνε λαέ,

τι παθὼν τὸν Βαραββὰν ἠλευθέρωσας;

τὸν Σωτῆρα δὲ παρέδωκας Σταυρῷ;


Ὁ χειρί σου πλάσας,

τὸν Ἀδὰμ ἐκ τῆς γῆς,

δι’ αὐτὸν τῇ φύσει γέγονας ἄνθρωπος,

καὶ ἐσταύρωσαι βουλήματι τῷ σῷ.


Ὑπακούσας Λόγε,

τῷ ἰδίῳ Πατρί,

μέχρις ᾅδου τοῦ δεινοῦ καταβέβηκας,

καὶ ἀνέστησας τὸ γένος τῶν βροτῶν.


Οἴμοι φῶς τοῦ Κόσμου!

οἴμοι φῶς τὸ ἐμόν!

Ἰησοῦ μου ποθεινότατε ἔκραζεν,

ἡ Παρθένος θρηνῳδοῦσα γοερῶς.


Φθονουργέ, φονουργέ,

καὶ ἀλάστορ λαέ,

κἄν σινδόνας καὶ αὐτὸ τὸ σουδάριον, αἰσχύνθητι,

ἀναστάντος τοῦ Χριστοῦ.


Δεῦρο δὴ μιαρέ,

φονευτὰ μαθητά,

καὶ τὸν τρόπον τῆς κακίας σου δεῖξόν μοι,

δι’ ὃν γέγονας προδότης τοῦ Χριστοῦ.


Ὡς φιλάνθρωπός τις,

ὑποκρίνῃ μωρὲ

καὶ τυφλὲ πανωλεθρότατε ἄσπονδε,

ὁ τὸ μύρον πεπρακὼς διὰ τιμῆς.


Οὐρανίου μύρου,

ποίαν ἔσχες τιμήν;

τοῦ τιμίου τι ἐδέξω ἀντάξιον;

λύσσαν εὗρες καταρώτατε σατάν.


Εἰ φιλόπτωχος εἶ,

καὶ τὸ μύρον λυπῇ,

κενουμένου εἰς ψυχῆς ἱλαστήριον,

πῶς χρυσῷ ἀπεμπολεῖς τὸν Φωταυγῆ;


Ὦ Θεὲ καὶ Λόγε,

ὢ χαρὰ ἡ ἐμή,

πῶς ἐνέγκω σου ταφὴν τὴν τριήμερον

νῦν σπαράττομαι τὰ σπλάγχνα μητρικῶς.


Τίς μοι δώσει ὕδωρ,

καὶ δακρύων πηγάς,

ἡ Θεόνυμφος Παρθένος ἐκραύγαζεν,

ἵνα κλαύσω τὸν γλυκύν μου Ἰησοῦν;


Ὦ βουνοὶ καὶ νάπαι,

καὶ ἀνθρώπων πληθύς,

κλαύσατε καὶ πάντα θρηνήσατε,

σὺν ἐμοὶ τῇ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν Μητρί.


Πότε ἴδω Σῶτερ,

σε τὸ ἄχρονον φῶς,

τὴν χαρὰν καὶ ἡδονὴν τῆς καρδίας μου;

ἡ Παρθένος ἀνεβόα γοερῶς.


Κἄν ὡς πέτρα Σῶτερ,

ἡ ἀκρότομος σὺ,

κατεδέξω τὴν τομήν, ἀλλ’ ἐπήγασας,

ζῶν τὸ ῥεῖθρον ὡς πηγὴ ὤν τῆς ζωῆς.


Ὡς ἐκ κρήνης μιᾶς,

τὸν διπλοῦν ποταμόν,

τῆς πλευρᾶς σου προχεούσης ἀρδόμενοι,

τὴν ἀθάνατον καρπούμεθα ζωήν.


Θέλων ὤφθης Λόγε,

ἐν τῷ τάφῳ νεκρός, ἀλλὰ ζῇς,

καὶ τοὺς βροτοὺς ὡς προείρηκας,

ἀναστάσει σου Σωτήρ μου ἐγερεῖς.


Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι.


Ἀνυμνοῦμεν Λόγε σε τὸν πάντων Θεόν,

σὺν Πατρὶ καὶ τῷ Ἁγίῳ σου Πνεύματι,

καὶ δοξάζομεν τὴν θείαν σου Ταφήν.


Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.


Μακαρίζομέν σε,

Θεοτόκε ἁγνή,

καὶ τιμῶμεν τὴν Ταφὴν τὴν τριήμερον,

τοῦ Υἱοῦ σου καὶ Θεοῦ ἡμῶν πιστῶς.


Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ,

κατετέθης Χριστέ,

καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο,

συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σήν.


ΣΤΑΣΙΣ ΔΕΥΤΕΡΑ Ἦχος πλ. α’.


Ἄξιόν ἐστι,

μεγαλύνειν σε τὸν Ζωοδότην,

τὸν ἐν τῷ Σταυρῷ τὰς χεῖρας ἐκτείναντα,

καὶ συντρίψαντα τὸ κράτος τοῦ ἐχθροῦ.


Ἄξιόν ἐστι,

μεγαλύνειν σε τὸν πάντων Κτίστην·

τοῖς σοῖς γὰρ παθήμασιν ἔχομεν,

τὴν ἀπάθειαν ῥυσθέντες τῆς φθορᾶς.


Ἔφριξεν ἡ γῆ,

καὶ ὁ ἥλιος Σῶτερ ἐκρύβη,

σοῦ τοῦ ἀνεσπέρου φωτὸς Χριστέ,

ἐν τῷ τάφῳ δύντος νῦν σωματικῶς.


Ὕπνωσας, Χριστέ,

τὸν φυσίζωον ὕπνον ἐν τάφῳ,

καὶ βαρέως ὕπνου ἐξήγειρας,

τοῦ τῆς ἁμαρτίας, τὸ τῶν ἀνθρώπων γένος.


Μόνη γυναικῶν,

χωρὶς πόνων ἔτεκόν σε Τέκνον,

πόνους δὲ νῦν φέρω πάθει τῷ σῷ,

ἀφορήτους, ἀνεβόα ἡ Σεμνή.


Ἄνω σε Σωτήρ,

ἀχωρίστως τῷ Πατρὶ συνόντα,

κάτω δὲ νεκρὸν ἠπλωμένον γῆ,

καθορῶντα φρίττει νῦν τὰ Σεραφίμ.


Ρήγνυται ναοῦ,

καταπέτασμα τῇ σῇ Σταυρώσει,

κρύπτουσι φωστῆρες Λόγε τὸ φῶς,

σου κρυβέντος τοῦ ἡλίου ὑπὸ γῆν.


Γῆς ὁ καταρχάς,

μόνῳ νεύματι πήξας τὸν γῦρον,

ἄπνους ὡς βροτὸς καθυπέδυ γῆν·

τῷ θεάματι δε φρῖξον οὐρανέ.


Ἔδυς ὑπὸ γῆν

ὁ τὸν ἄνθρωπον χειρί σου πλάσας,

ἴν’ ἐξαναστήσῃς τοῦ πτώματος,

τῶν βροτῶν τὰ στίφη, πανσθενεστάτῳ κράτει.


Θρῆνον ἱερόν,

δεῦτε ᾄσωμεν Χριστῷ θανόντι,

ὡς αἱ Μυροφόροι γυναῖκες πρίν,

ἵν’ ἀκούσωμεν τὸ Χαῖρε σὺν αὐταῖς.


Μύρον ἀληθῶς,

σὺ ἀκένωτον ὑπάρχεις Λόγε·

ὅθεν σοι καὶ μύρα προσέφερον,

Μυροφόροι σοι τῷ ζῶντι, ὡς νεκρῷ.


ᾍδου μὲν ταφείς,

τὰ βασίλεια Χριστὲ συντρίβεις,

θάνατον θανάτῳ δὲ θανατοῖς,

καὶ φθορᾶς λυτροῦσαι τοὺς γηγενεῖς.


Ρεῖθρα τῆς ζωῆς,

ἡ προχέουσα Θεοῦ σοφία,

τάφον ὑπεισδῦσα ζωοποιεῖ,

τοὺς ἐν τοῖς ἀδύτοις ᾅδου μυχοῖς.


Ἵνα τὴν βροτῶν,

καινουργήσω συντριβεῖσαν φύσιν,

πέπληγμαι θανάτῳ θέλων σαρκί.

Μῆτερ οὖν μὴ κόπτου τοῖς ὀδυρμοῖς.


Ἔδυς ὑπὸ γῆν,

ὁ φωσφόρος τῆς δικαιοσύνης

καὶ νεκροὺς ὥσπερ ἐξ ὕπνου ἐξήγειρας,

ἐκδιώξας ἅπαν, τὸ ἐν τῷ ᾅδῃ σκότος.


Κόκκος διφυὴς,

ὁ φυσίζωος ἐν γῆς λαγόσι,

σπείρεται σὺν δάκρυσι σήμερον,

ἀλλ’ ἀναβλαστήσας, Κόσμον χαροποιήσει.


Ἔπτηξεν Ἀδάμ,

Θεοῦ βαίνοντος ἐν Παραδείσῳ,

χαίρει δὲ πρὸς ᾅδην φοιτήσαντος,

πεπτωκὸς τὸ πρώην, καὶ νῦν ἐξεγερθείς.


Σπένδει σοι χοὰς,

ἡ τεκοῦσά σε Χριστὲ δακρύων,

σαρκικῶς κατατεθέντι ἐν μνήματι,

ἐκβοῶσα, Τέκνον, ἀνάστα ὡς προέφης.


Τάφῳ Ἰωσήφ,

εὐλαβῶς σε τῷ καινῷ συγκρύπτων,

ὕμνους ἐξοδίους θεοπρεπεῖς,

τοῖς συμμίκτοις θρήνοις μέλπει σοι Σωτήρ.


Ἥλοις σε Σταυρῷ,

πεπαρμένον ἡ σὴ Μήτηρ Λόγε,

βλέψασα τοῖς ἥλοις λύπης πικρᾶς,

βέβληται καὶ βέλεσι τὴν ψυχήν.


Σὲ τὸν τοῦ παντός γλυκασμὸν

ἡ Μήτηρ καθορῶσα,

πόμα ποτιζόμενον τὸ πικρόν,

βρέχει δάκρυσι τὰς ὄψεις γοερῶς.


Τέτρωμαι δεινῶς,

καὶ σπαράττομαι τὰ σπλάγχνα Λόγε,

βλέπουσα σφαγήν σου τὴν ἄδικον,

ἡ Παρθένος ἀνεβόα ἐν κλαυθμῷ.


Ὄμμα τὸ γλυκύ,

καὶ τὰ χείλη σου πῶς μύσω Λόγε;

πῶς νεκροπρεπῶς δὲ κηδεύσω σε;

Μετὰ φρίκης ἀνεβόα Ἰωσήφ.


Ὕμνους Ἰωσήφ,

καὶ Νικόδημος ἐπιταφίους,

ᾄδουσι Χριστῷ νεκρωθέντι νῦν·

σὺν αὐτοῖς δὲ μελωδεῖ τὰ Σεραφίμ.


Δύνεις ὑπὸ γῆν,

Σῶτερ Ἥλιε δικαιοσύνης·

ὅθεν ἡ τεκοῦσα Σελήνη σε,

ταῖς λύπαις ἐκλείπει, σῆς θέας στερουμένη.


Ἔφριξεν ὁρῶν, Σῶτερ,

ᾅδης σε τὸν ζωοδότην,

πλοῦτον τὸν ἐκείνου σκυλεύοντα,

καὶ τοὺς ἀπ’ αἰῶνος, νεκροὺς ἐξανιστῶντα.


Ἥλιος φαιδρόν,

ἀπαστράπτει μετὰ νύκτα Λόγε·

καὶ σῦ δ’ ἀναστὰς ἐξαστράψειας,

μετὰ θάνατον φαιδρῶς ὡς ἐκ παστοῦ.


Γῆ σε πλαστουργέ,

ὑπὸ κόλπους δεξαμένη τρόμῳ,

συσχεθεῖσα Σῶτερ τινάσσεται,

ἀφυπνώσασα νεκροὺς τῷ τιναγμῷ.


Μύροις σε Χριστέ,

ὁ Νικόδημος καὶ ὁ Εὐσχήμων,

νῦν καινοπρεπῶς περιστείλαντες, ἀνεβόων·

φρῖξον, ἅπασα ἡ γῆ.


Ἔδυς Φωτουργέ,

καὶ συνέδυ σοι τὸ φῶς ἡλίου·

τρόμω δὲ ἡ κτίσις συνέχεται,

πάντων σε κηρύττουσα Ποιητήν.


Λίθος λαξευτὸς

τὸν ἀκρόγωνον καλύπτει λίθον·

ἄνθρωπος θνητὸς δ’ ὡς θνητὸν Θεόν,

κρύπτει νῦν τῷ τάφῳ· φρῖξον ἡ γῆ!


Ἴδε Μαθητήν,

ὃν ἠγάπησας καὶ σὴν Μητέρα,

Τέκνον, καὶ φθογγὴν δὸς γλυκύτατον,

ἀνεβόα θρηνῳδοῦσα ἡ Ἁγνή.


Σὺ ὡς ὤν ζωῆς,

χορηγὸς Λόγε τοὺς Ἰουδαίους,

ἐν Σταυρῷ ταθεὶς οὐκ ἐνέκρωσας,

ἀλλ’ ἀνέστησας καὶ τούτων τοὺς νεκρούς.


Κάλλος Λόγε πρίν,

οὐδὲ εἶδος ἐν τῷ πάσχειν ἔσχες,

ἀλλ’ ἐξαναστὰς ὑπερέλαμψας,

καλλωπίσας τοὺς βροτοὺς θείαις αὐγαῖς.


Ἔδυς τῇ σαρκί,

ὁ ἀνέσπερος εἰς γῆν φωσφόρος·

καὶ μὴ φέρων βλέπειν ὁ ἥλιος,

ἐσκοτίσθη μεσημβρίας ἐν ἀκμῇ.


Ἥλιος ὁμοῦ,

καὶ σελήνη σκοτισθέντες Σῶτερ,

δούλους εὐνοοῦντας εἰκόνιζον,

οἱ μελαίνας ἀμφιέννυνται στολάς.


Οἷδέ σε Θεὸν,

Ἑκατόνταρχος κἄν ἐνεκρώθης,

πῶς σὲ οὖν Θεέ μου ψαύσω χερσί;

φρίττω, ἀνεβόα ὁ Ἰωσήφ.


Ὕπνωσεν Ἀδάμ,

ἀλλὰ θάνατον πλευρᾶς ἐξάγει ·

σὺ δὲ νῦν ὑπνώσας Λόγε Θεοῦ,

βρύεις ἐκ πλευρᾶς σου κόσμῳ ζωήν.


Ὕπνωσας μικρόν,

καὶ ἐζώωσας τοὺς τεθνεῶτας,

καὶ ἐξαναστὰς ἐξανέστησας,

τοὺς ὑπνοῦντας ἐξ αἰῶνος, Ἀγαθέ.


Ἤρθης ἀπὸ γῆς,

ἀλλ’ ἀνέβλυσας τῆς σωτηρίας,

τὸν οἶνον ζωήῤῥυτε ἄμπελε.

Δοξάζω τὸ Πάθος καὶ τὸν Σταυρόν.


Πῶς οἱ νοεροί,

Ταγματάρχαι σε Σωτὴρ ὁρῶντες,

γυμνὸν ᾑμαγμένον κατάκριτον,

ἔφερον τὴν τόλμην τῶν σταυρωτῶν;


Ἀραβιανόν,

σκολιώτατον γένος Ἑβραίων,

ἔγνως τὴν ἀνέγερσιν τοῦ ναοῦ·

διά τι κατέκρινας τὸν Χριστόν;


Χλαῖναν ἐμπαιγμοῦ,

τὸν Κοσμήτορα πάντων ἐνδύεις,

ὃς τὸν οὐρανὸν κατηστέρωσε,

καὶ τὴν γῆν ἐκόσμησε θαυμαστῶς.


Ὥσπερ πελεκάν,

τετρωμένος τὴν πλευράν σου Λόγε,

σοὺς θανόντας παῖδας ἐζώωσας,

ἐπιστάξας ζωτικοὺς αὐτοῖς κρουνούς.


Ἥλιον τὸ πρὶν,

Ἰησοῦς τοὺς ἀλλοφύλους κόπτων, ἔστησεν·

αὐτὸς δὲ ἀπέκρυψας,

καταβάλλων τὸν τοῦ σκότους ἀρχηγόν.


Κόλπων πατρικῶν,

ἀνεκφοίτητος μείνας, οἰκτίρμον,

καὶ βροτὸς γενέσθαι εὐδόκησας,

καὶ εἰς ᾅδην καταβέβηκας Χριστέ.


Ἤρθη σταυρωθείς,

ὁ ἐν ὕδασι τὴν γῆν κρεμάσας,

ἄπνους δ’ἐν αὐτῇ οὗτος θάπτεται,

ὃ μὴ φέρουσα ἐσείετο δεινῶς.


Οἴμοι ὦ Υἱέ!

ἡ Ἀπείρανδρος θρηνεῖ καὶ λέγει,

ὃν ὡς Βασιλέα γὰρ ἤλπιζον,

κατάκριτον νῦν βλέπω ἐν Σταυρῷ.


Ταῦτα Γαβριήλ,

μοι ἀπήγγειλεν ὅτε κατέπτη,

ὃς τὴν βασιλείαν αἰώνιον,

ἔφη εἶναι τοῦ Υἱοῦ μου Ἰησοῦ.


Φεῦ! τοῦ Συμεών,

ἐκτετέλεσται ἡ προφητεία·

ἡ γὰρ σὴ ῥομφαῖα διέδραμε,

τὴν καρδίαν τὴν ἐμὴν Ἐμμανουήλ.


Κἄν τοὺς ἐκ νεκρῶν,

ἐπαισχύνθητε ὦ Ἰουδαῖοι,

οὕς ὁ ζωοδότης ἀνέστησεν,

ὃν ὑμεῖς ἐκτείνατε φθονερῶς.


Ἔφριξεν ἰδών,

τὸ ἀόρατον φῶς σε Χριστέ μου,

μνήματι κρυπτόμενον ἄπνουν τε,

καὶ ἐσκότασεν ὁ ἥλιος τὸ φῶς.


Ἔκλαιε πικρῶς,

ἡ πανάμωμος Μήτηρ σου Λόγε,

ὅτε ἐν τῷ τάφῳ ἑώρακε,

σὲ τὸν ἄφραστον καὶ ἄναρχον Θεόν.


Νέκρωσιν τὴν σήν,

ἡ πανάφθορος Χριστέ σου Μήτηρ,

βλέπουσα πικρῶς σοι ἐφθέγγετο·

μὴ βραδύνης ἡ ζωὴ ἐν τοῖς νεκροῖς.


ᾅδης ὁ δεῖνος,

συνετρόμαξεν ὅτε σε εἶδεν,

Ἥλιε τῆς δόξῃς ἀθάνατε,

καὶ ἐδίδου τοὺς δεσμίους ἐν σπουδῇ.


Μέγα καί, φρικτὺν,

Σῶτερ θέαμα νῦν καθορᾶται!

ὁ ζωῆς γὰρ θέλων παραίτιος, θάνατον ὑπέστη,

ζωῶσαι θέλων πάντας.


Νύττῃ τὴν πλευρὰν,

καὶ ἡλοῦσαι Δέσποτα τὰς χεῖρας,

πληγὴν ἐκ πλευράς σου ἰώμενος, καὶ τὴν ἀκρασίαν,

χειρῶν τῶν Προπατόρων.


Πρὶν τὸν τῆς Ραχήλ,

υἱὸν ἔκλαυσεν ἅπας κατ’ οἶκον·

νῦν τὸν τῆς Παρθένου ἐκόψατο,

Μαθητῶν χορεία σὺν τῇ Μητρί.


Ράπισμα χειρῶν,

Χριστοῦ δέδωκαν ἐν σιαγόνι,

τοῦ χειρὶ τὸν ἄνθρωπον πλάσαντος,

καὶ τὰς μύλας θλάσαντος τοῦ θηρός.


Ὕμνοις σου Χριστέ,

νῦν τὴν Σταύρωσιν καὶ τὴν Ταφήν τε,

ἅπαντες πιστοὶ ἐκθειάζομεν,

οἱ θανάτου λυτρωθέντες σῇταφῇ.


Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι.


Ἄναρχε Θεέ,

συναΐδιε Λόγε καὶ Πνεῦμα,

σκῆπτρα τῶν Ἀνάκτων κραταίωσον,

κατὰ πολεμίων ὡς ἀγαθός.


Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.


Τέξασα ζωήν,

Παναμώμητε ἁγνὴ Παρθένε,

παῦσον Ἐκκλησίας τὰ σκάνδαλα,

καὶ βράβευσον εἰρήνην ὡς ἀγαθή.


Ἄξιόν ἐστι,

μεγαλύνειν σε τὸν Ζωοδότην,

τὸν ἐν τῷ Σταυρῷ τὰς χεῖρας ἐκτείναντα,

καὶ συντρίψαντα τὸ κράτος τοῦ ἐχθροῦ.


ΣΤΑΣΙΣ ΤΡΙΤΗ Ἦχος γ’.


Αἱ γενεαὶ πᾶσαι,

ὕμνον τῇ Ταφῇ σου,

προσφέρουσι Χριστέ μου.


Καθελὼν τοῦ ξύλου,

ὁ Ἀριμαθαίας,

ἐν ταφῶ σε κηδεύει.


Μυροφόροι ἦλθον,

μύρα σοι Χριστέ μου,

κομίζουσαι προφρόνως.


Δεῦρο πᾶσα κτίσις,

ὕμνους ἐξοδίους,

προσοίσωμεν τῷ Κτίστῃ.


Ὡς νεκρὸν τὸν ζῶντα,

σὺν Μυροφόροις πάντες,

μυρίσωμεν ἐμφρόνως.


Ἰωσὴφ τρισμάκαρ,

κήδευσον τὸ σῶμα,

Χριστοῦ τοῦ ζωοδότου.


Οὕς ἔθρεψε τὸ μάννα,

ἐκίνησαν τὴν πτέρναν,

κατὰ τοῦ Εὐεργέτου.


Οὕς ἔθρεψε τὸ μάννα,

φέρουσι τῷ Σωτῆρι,

χολὴν ἅμα καὶ ὄξος.


Ὢ τῆς παραφροσύνης,

καὶ τῆς Χριστοκτονίας,

τῆς τῶν προφητοκτόνων!


Ὡς ἄφρων ὑπηρέτης,

προδέδωκεν ὁ μύστης,

τὴν ἄβυσσον σοφίας.


Τὸν ῥύστην ὁ πωλήσας,

αἰχμάλωτος κατέστη,

ὁ δόλιος Ἰούδας.


Κατὰ τὸν Σολομῶντα,

βόθρος βαθὺς τὸ στόμα,

Ἑβραίων παρανόμων.


Ἑβραίων παρανόμων,

ἐν σκολιαῖς πορείαις,

τρίβολοι καὶ παγίδες.


Ἰωσὴφ κηδεύει,

σὺν τῷ Νικοδήμω,

νεκροπρεπῶς τὸν Κτίστην.


Ζωοδότα Σῶτερ,

δόξα σου τῷ κράτει,

τὸν ᾅδην καθελόντι.


Ὕπτιον ὁρῶσα,

ἡ Πάναγνός σε Λόγε,

μητροπρεπῶς ἐθρήνει.


Ὢ γλυκύ μου ἔαρ,

γλυκύτατόν μου Τέκνον,

ποῦ ἔδυ σου τὸ κάλλος;


Θρῆνον συνεκίνει,

ἡ πάναγνός σου Μήτηρ,

σοῦ Λόγε νεκρωθέντος.


Γύναια σὺν μύροις,

ἥκουσι μυρίσαι,

Χριστὸν τὸ θεῖον μύρον.


Θάνατον θανάτῳ,

σὺ θανατοῖς Θεέ μου,

θείᾳ σου δυναστείᾳ.


Πεπλάνηται ὁ πλάνος,

ὁ πλανηθεὶς λυτροῦται,

σοφίᾳ σῇ Θεέ μου.


Πρὸς τὸν πυθμένα ᾅδου,

κατήχθη ὁ προδότης,

διαφθορᾶς εἰς φρέαρ.


Τρίβολοι καὶ παγίδες,

ὁδοὶ τοῦ τρισαθλίου,

παράφρονος Ἰούδα.


Συναπολοῦνται πάντες,

οἱ σταυρωταί σου Λόγε,

Υἱὲ Θεοῦ παντάναξ.


Διαφθορᾶς εἰς φρέαρ,

συναπολοῦνται πάντες,

οἱ ἄνδρες τῶν αἱμάτων.


Υἱὲ Θεοῦ παντάναξ,

Θεέ μου πλαστουργέ μου,

πῶς πάθος κατεδέξω;


Ἡ δάμαλις τὸν μόσχον,

ἐν Ξύλῳ κρεμασθέντα,

ἠλάλαζεν ὁρῶσα.


Σῶμα τὸ ζωηφόρον,

ὁ Ἰωσὴφ κηδεύει,

μετὰ τοῦ Νικοδήμου.


Ἀνέκραζεν ἡ Κόρη,

θερμῶς δακρυῤῥοοῦσα,

τὰ σπλάγχνα κεντουμένη.


Ὦ φῶς τῶν ὀφθαλμῶν μου,

γλυκύτατόν μου Τέκνον,

πῶς τάφῳ νῦν καλύπτῃ;


Τὸν Ἀδὰμ καὶ Εὔαν,

ἐλευθερῶσαι, Μῆτερ,

μὴ θρήνει, ταῦτα πάσχω.


Δοξάζω σου Υἱέ μου,

τὴν ἄκραν εὐσπλαγχνίαν,

ἧς χάριν ταῦτα πάσχεις.


Ὄξος ἐποτίσθης,

καὶ χολὴν οἰκτίρμων,

τὴν πάλαι λύων γεῦσιν.


Ἰκρίω προσεπάγης,

ὁ πάλαι τὸν λαόν σου,

στύλῳ νεφέλης σκέπων.


Αἱ Μυροφόροι Σῶτερ,

τῷ τάφῳ προσελθοῦσαι,

προσέφερόν σοι μύρα.


Ἀνάστηθι, οἰκτίρμον,

ἡμᾶς ἐκ τῶν βαράθρων,

ἐξανιστῶν τοῦ ᾅδου.


Ἀνάστα Ζωοδότα,

ἥ σε τεκοῦσα Μήτηρ,

δακρυῤῥοοῦσα λέγει.


Σπεῦσον ἐξαναστῆναι,

τὴν λύπην λύων Λόγε,

τῆς Σε ἁγνῶς Τεκούσης.


Οὐράνιαι Δυνάμεις,

ἐξέστησαν τῷ φόβῳ,

νεκρόν σε καθορώσαι.


Τοῖς ποθῶ τε καὶ φόβῳ,

τὰ πάθη σου τιμῶσι,

πταισμάτων δίδου λύσιν.


Ὢ φρικτὸν καὶ ξένον,

θέαμα Θεοῦ Λόγε!

πῶς γῆ σε συγκαλύπτει;


Φέρων πάλαι φεύγει,

Σῶτερ Ἰωσήφ σε,

καὶ νῦν σε ἄλλος θάπτει.


Κλαίει καὶ θρηνεῖ σε,

ἡ πάναγνός σου Μήτηρ,

Σωτήρ μου νεκρωθέντα.


Φρίττουσιν οἱ νόες,

τὴν ξένην καὶ φρικτήν σου,

Ταφὴν τοῦ πάντων Κτίστου.


Ἔῤῥαναν τὸν τάφον,

αἱ Μυροφόροι μύρα,

λίαν πρωὶ ἐλθοῦσαι.


Ἀρώματα καὶ μύρα,

μαθήτριαι γυναῖκες,

προσφέρουσι τῷ Τάφῳ.


Τὸ «χαίρετε» δ’ ἐκεῖναι,

ἀκούουσιν εὐθέως,

εἰς ἀμοιβὴν τῶν δώρων.


Τὰ δάκρυα ὡς μύρα,

τῇ σῇ Ταφῇ προσφέρειν,

ἀξίωσόν με Σῶτερ.


Εἰρήνην Ἐκκλησία,

λαῷ σου σωτηρίαν,

δώρησαι σῆ Ἐγέρσει.


Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι.


Ὦ Τριὰς Θεέ μου,

Πατὴρ Υἱὸς καὶ Πνεῦμα,

ἐλέησον τὸν Κόσμον.


Καὶ νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.


Ἰδεῖν τὴν τοῦ Υἱοῦ σου,

Ἀνάστασιν Παρθένε,

ἀξίωσον σοὺς δούλους.


Αἱ γενεαὶ πᾶσαι,

ὕμνον τῇ Ταφῇ σου,

προσφέρουσι Χριστέ μου.


Πηγή https://orthodoxfathers.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το κομποσχοίνι και οι συμβολισμοί του

  Το κομποσχοίνι που έχουν όλοι οι Ορθόδοξοι μοναχοί και το χρησιμοποιούν και πολλοί ορθόδοξοι λαϊκοί, είναι συνήθως μάλλινο και πλεγμένο σε διάφορα μεγέθη. Από πολύ μικρό, που φοριέται στο δάχτυλο, έως πολύ μεγάλο: 33άρι (με 33 κόμπους), 50άρι (με 50 κόμπους), 100άρι, 500άρι κ.λπ. Σύμφωνα με την παράδοση, ο όσιος Παχώμιος το 320 μ.Χ., ίδρυσε με την βοήθεια του Αγίου Αντωνίου το πρώτο μοναστήρι στην Θηβαΐδα της Αιγύπτου. Άρχισε να αναζητεί τρόπο που θα βοηθούσε τους μοναχούς στην αυτοσυγκέντρωση της προσευχής και στην αρίθμηση των ευχών. Κατά την παράδοση πάντα, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ επισκέφθηκε στον ύπνο του τον όσιο Παχώμιο και του έδειξε πώς θα φτιάξει το εργαλείο που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της προσευχής. Το εργαλείο αυτό ήταν το κομποσκοίνι. Στην προσευχή με κομποσκοίνι, που βοηθά πολύ στη συγκέντρωση του νου, ακολουθείται συγκεκριμένη τεχνική μέθοδος. Σε κάθε κόμπο που περνά ανάμεσα στα δάχτυλά του ο προσευχόμενος, λέει αλληλοδιαδόχως τις ευχές: Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με,

Η εθνικοθρησκευτική εορτή της Πίστεως και της Ελευθερίας στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου ενορίας Αγίου Γεωργίου Τουρτούλων Σητείας

  Με Λαμπρότητα εορτάσθηκε η  Μεγάλη Θεομητορική εορτή του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου και η εορτή της Εθνικής Επετείου του ηρωικού έπους 1821. Την Δευτέρα 25η Μαρτίου 2024 τελέστηκε η Ακολουθία του Όρθρου και εν Συνεχεία η Θεία Λειτουργία και η Δοξολογία εις τον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου ενορίας Αγίου Γεωργίου Τουρτούλων Σητείας.  Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Οὶ Ἑπιτὰφιοι τῶν Ιερῶν Ναῶν τῆς Πὸλεως Σητεὶας

  Ἱερὸς Καθεδρικὸς Ναὸς Ἁγὶας Ἁικατερὶνης Πολιοῦχου Σητεὶας. Ἱερὸς Ναὸς Ἁγὶου Γεωργὶου Σητεὶας. Ἱερὸς Ναὸς Ευαγγελισμοῦ τῆς Θεοτὸκου Σητεὶας. Ἱερὸς Προσκηνυματικὸς Ναὸς Ἁγὶων Κωνσταντὶνου καὶ Ἑλὲνης Σητεὶας. Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Η ιστορία ενός μικρού κεριού

  Κερί: Η ιστορία ενός μικρού κεριού, μια ξεχωριστή διδακτική ιστορία για τη δύναμη που μπορεί ο καθένας μας να έχει ή να κρύβει μέσα του. Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα μικρό κεράκι που βρισκόταν σε ένα δωμάτιο μαζί με πολλά άλλα κεριά. Τα περισσότερα απ’ αυτά όμως ήταν πολύ μεγαλύτερα και πολύ ομορφότερα από αυτό. Μάλιστα, μερικά ήταν δεμένα με κορδέλλες πολύχρωμες και τραβούσαν την προσοχή όλων. Δεν ήξερε τον λόγο που βρισκόταν εκεί, και τα άλλα μεγάλα κεριά το έκαναν να αισθάνεται μικρό και ασήμαντο. Όταν έπεσε ο ήλιος και σκοτείνιασε το δωμάτιο, είδε έναν άνθρωπο να μπαίνει μέσα στο δωμάτιο… Έρχονταν προς το μέρος του κρατώντας ένα αναμμένο σπίρτο. Κατάλαβε τότε οτι θα του έβαζε φωτιά. Μη!!! φώναξε, σε παρακαλώ μη! Όμως επειδή ήξερε οτι δεν μπορούσε να ακουστεί, ετοιμάστηκε να υποφέρει τον πόνο, που ήταν σίγουρο οτι θα ακολουθούσε. Μα, τότε, προς μεγάλη του έκπληξη, το δωμάτιο γέμισε με φως! Αναρωτήθηκε από που έρχεται το φως, αφού ο άνδρας είχε σβήσει το σπίρτο. Κατάλαβε ότι προε

Ευχή προς τον Φύλακα Άγγελο

  Άγιε Άγγελε, ο εφεστώς της αθλίας μου ψυχής και ταλαιπώρου μου ζωής, μή εγκαταλίπης με τον αμαρτωλόν, μηδέ αποστής απ’ εμού διά την ακρασίαν μου. Μή δώης χώραν τω πονηρώ δαιμόνι κατακυριεύσαι μου τη καταδυναστεία του θνητού τούτου σώματος. Κράτησον της αθλίας και παρειμένης χειρός μου, και οδήγησόν με εις οδόν σωτηρίας. Ναι, Άγιε Άγγελε του Θεού, ο φύλαξ και σκεπαστής της αθλίας μου ψυχής και του σώματος, πάντα μοι συγχώρησον, όσα σοι έθλιψα πάσας τα ημέρας της ζωής μου, και εί τι ήμαρτον την σήμερον ημέραν. Σκέπασόν με εν τη παρούση νυκτί και διαφύλαξόν με από πάσης επηρείας του αντικειμένου, ίνα μή εν τινι αμαρτήματι παροργίσω τον Θεόν. Και πρέσβευε υπέρ εμού προς τον Κύριον, του επιστηρίξαι με εν τω φόβω Αυτού, και άξιον αναδείξαι με δούλον της Αυτού αγαθότητος. Αμήν.

Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ ἐκ Δημητσάνης 22 Μαρτίου

  Ὁ Ἅγιος Ὁσιομάρτυρας Εὐθύμιος, κατὰ κόσμον Ἐλευθέριος, καταγόταν ἀπὸ πλούσια οἰκογένεια τῆς Δημητσάνας. Ἐκπαιδεύτηκε στὴ σχολὴ τῆς πόλεως αὐτῆς καὶ συνέχισε τὶς σπουδές του, μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του Ἰωάννη, στὴν Πατριαρχικὴ Ἀκαδημία τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Στὴν συνέχεια μετέβη στὸ Ἰάσιο τῆς Ρουμανίας, ὅπου βρισκόταν ὁ πατέρας του μὲ τὰ μεγαλύτερα ἀδέλφια του Γεώργιο καὶ Χρῆστο. Ὁ Ἐλευθέριος ἀποφάσισε νὰ ἔλθει στὸ Ἅγιον Ὄρος, γιὰ νὰ καρεῖ μοναχός. Μὴν μπορώντας ὅμως νὰ πραγματοποιήσει τὴν ἐπιθυμία του, λόγω τῶν συνθηκῶν ποὺ ἐπικρατοῦσαν, μετέβη στὸ Βουκουρέστι, ὅπου παρέμεινε κοντὰ στὸ Γάλλο πρόξενο, ἔπειτα δὲ σὲ Ρῶσο ἀνώτερο ἀξιωματοῦχο. Ἀργότερα προσκολλήθηκε σὲ κάποιους Τούρκους καὶ κατὰ τὴν διάρκεια ταξιδίου του πρὸς τὴν Κωνσταντινούπολη ἀρνήθηκε τὸν Χριστό, ἐξισλαμίσθηκε καὶ ὀνομάσθηκε Ρεσίτης. Ἀμέσως μετὰ τὴν περιτομή του, αἰσθανόμενος τύψεις συνειδήσεως, ζητοῦσε νὰ ἐπανέλθει στὴν πατρώα πίστη. Ἦλθε, λοιπόν, στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ ἀπὸ ἐκεῖ, ἀφοῦ διευκολύνθηκε ἀπὸ τὴν Ρωσικὴ Πρε

Μεγὰλη Τετὰρτη Ἑσπὲρας ή Ἁκολουθὶα τοῦ Εὐχελαὶου στὴν Ἑνορὶα Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοῦλων Σητεὶας

  Τὸ Ἑσπὲρας τῆς Ἁγὶας καὶ Μεγὰλης Τετὰρτης 1 Μαΐου 2024 τελὲστηκε τὸ Ἱερὸ Μυστὴριο τοῦ Εὐχελαὶου και η Ἁκολουθὶα τοῦ Ὁρθρου τῆς Ἁγὶας καὶ Μεγὰλης Πὲμπτης εὶς τὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγὶου Γεωργὶου Τουρτοῦλων Σητεὶας.  Φωτογραφίες Μιχάλης Κάββαλος 

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : Στην παραβολή των Ταλάντων

  «῞Ωσπερ γὰρ ἄνθρωπος ἀποδημῶν ἐκάλεσε τοὺς ἰδίους δούλους καὶ παρέδωκεν αὐτοῖς τὰ ὑπάρχοντα αὐτοῦ, καὶ ᾧ μὲν ἔδωκε πέντε τάλαντα, ᾧ δὲ δύο, ᾧ δὲ ἕν, ἑκάστῳ κατὰ τὴν ἰδίαν δύναμιν, καὶ ἀπεδήμησεν εὐθέως. / πορευθεὶς δὲ ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν εἰργάσατο ἐν αὐτοῖς καὶ ἐποίησεν ἄλλα πέντε τάλαντα. ὡσαύτως καὶ ὁ τὰ δύο ἐκέρδησε καὶ αὐτὸς ἄλλα δύο. / ὁ δὲ τὸ ἓν λαβὼν ἀπελθὼν ὤρυξεν ἐν τῇ γῇ καὶ ἀπέκρυψε τὸ ἀργύριον τοῦ κυρίου αὐτοῦ. / μετὰ δὲ χρόνον πολὺν ἔρχεται ὁ κύριος τῶν δούλων ἐκείνων καὶ συναίρει μετ᾿ αὐτῶν λόγον. / καὶ προσελθὼν ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν προσήνεγκεν ἄλλα πέντε τάλαντα λέγων· κύριε, πέντε τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε ἄλλα πέντε τάλαντα ἐκέρδησα ἐπ᾿ αὐτοῖς. ἔφη αὐτῷ ὁ κύριος αὐτοῦ· εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ἐπὶ ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου. προσελθὼν δὲ καὶ ὁ τὰ δύο τάλαντα λαβὼν εἶπε· κύριε, δύο τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε ἄλλα δύο τάλαντα ἐκέρδησα ἐπ᾿ αὐτοῖς. ἔφη αὐτῷ ὁ κύριος αὐτοῦ· εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ἐπὶ ὀλί

Η Προσευχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής

  «Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, και αργολογίας μη μοι δως. Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής, και αγάπης χάρισε μοι τω σω δούλω. Ναι Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου· ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν».

Ὁ Ἅγιος Ἀνανίας ὁ Ἱερομάρτυρας Μητροπολίτης Λακεδαιμονίας 15 Απριλίου

  Ὁ Ἅγιος ἱερομάρτυς Ἀνανίας γεννήθηκε κατὰ τὶς ἀρχὲς τοῦ 18ου αἰῶνος μ.Χ. ἀπὸ εὐγενεῖς καὶ εὔπορους γονεῖς. Ὁ πατέρας του, Θεοφίλης, ἦταν συγγενὴς τῶν Λαμπαρδαίων καὶ ἡ μητέρα του, θυγατέρα τοῦ ἐκ Βυζικίου τῆς Γορτυνίας, Συντύχου. Ὁ Ἅγιος σπούδασε στὴ σχολὴ τῆς Δημητσάνης καὶ ἀργότερα ἀναδείχθηκε Ἐπίσκοπος τῆς πατρίδος του. Τὸν Φεβρουάριο τοῦ ἔτους 1750 προήχθη σὲ Μητροπολίτη Λακεδαιμονίας καὶ συνέγραψε, τὸ 1755, εἰδικὴ πραγματεία περὶ Σπάρτης καὶ τῶν Μητροπολιτῶν αὐτῆς. Διακρινόταν γιὰ τὴν παιδεία, τὶς ὑψηλὲς γνώσεις, τὸ σταθερὸ καὶ ἀκλόνητο τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χαρακτῆρος, γιὰ τὴν ἀγαθότητα καὶ φιλανθρωπία του. Στοὺς μὲν Ἕλληνες προξενοῦσε ἀπαραδειγμάτιστο σέβας, στοὺς δὲ Τούρκους τρόμο καὶ ἔκπληξη. Γι’ αὐτὸ καὶ ἀναδείχθηκε πρόεδρος ὅλων τῶν προεστώτων τοῦ Μοριᾶ, ἔχοντας συναδέλφους τὸν Γιαννάκη Κρεββατᾶ, τὸν Παν. Ζαΐμη καὶ τὸν Παν. Μπενάκη. Ὅλοι τους ἐνίσχυαν τὸ ἐθνικὸ στοιχεῖο καὶ ὑπεράσπιζαν τοὺς κατὰ τόπους ἀρματολούς. Κατὰ τὸν ἱστορικὸ Μιχαὴλ Οἰκονόμου, ὁ Ἅγιος Ἀνανίας ὅταν προάχ